Het vliegwiel in deze Inertia testbank is zeer zorgvuldig berekend. De massatraagheid simuleert nauwkeurig de runtime zoals op de baan gerealiseerd wordt.
De SP1 elektronica berekent het koppel en vermogen. De grafieken van verschillende motorafstellingen worden hiermee nauwkeurig met elkaar vergeleken.
De temperatuur, luchtdruk en luchtvochtigheid worden automatisch opgeslagen. Hierdoor is het mogelijk tests van verschillende dagen met elkaar te kunnen vergelijken.
Het afzuigingssysteem van 2.000 m3 is een vereiste in de testbank testruimte. Om de veiligheid binnen de testruimte te waarborgen worden de uitlaatgassen naar de buitenlucht afgevoerd.
Voor een goed vergelijk is het van belang de loops met steeds dezelfde temperatuur in te starten. Ook kunnen de optimale motortemperaturen bepaald worden.
De carburateur wordt met de uitlaatgastemperatuur en het zuurstofgehalte optimaal afgesteld. Hier kan vervolgens op de baan naar toe gesteld gaan worden.
Made with Mobirise website themes